Marka Brugi wspiera Bieg po Nowe Życie

17 września Łazienki Królewskie w Warszawie po raz kolejny gościły zawodników dziewiątego już PZU Biegu po Nowe Życie. Od wielu lat wydarzenie to łączy zabawę z niezwykle ważną edukacją w zakresie przeszczepu narządów. Podobnie jak w poprzednich edycjach marka Brugi była jednym ze sponsorów imprezy.

Bicie rekordu

Wydarzenie rozpoczęło się o godzinie 11 od wspólnej rozgrzewki, po której – tuż przed południem – odbyła się próba bicia rekordu Guinessa w ilości osób uczestniczących w lekcji nordic walking. Zapisy do próby bicia rekordu trwały już od dawna i na początku września liczba zgłoszonych osób przekroczyła aż 1000. (MYŚLĘ, ŻE SKORO TEKST BĘDZIE PUBLIKOWANY PO EVENCIE, BĘDZIE MOŻNA PODAĆ DOKŁADNĄ ILOŚĆ UCZESTNIKÓW BICIA REKORDU)

Sztafety gwiazd

Tradycyjnie, jak podczas każdej edycji, punktem kulminacyjnym wydarzenia był bieg sztafet. Rywalizowały ze sobą osoby po przeszczepach, sportowcy, będący przedstawicielami Polskiego Stowarzyszenia Sportu po Transplantacji oraz osoby znane z ekranu i estrady: dziennikarze, aktorzy, twórcy kabaretowi i muzycy.

Więcej niż rywalizacja

Głównym celem Biegu po Nowe Życie nie jest jednak rywalizacja sportowa, ale edukacja społeczeństwa w temacie transplantacji i propagowanie idei świadomego oddawania narządów do przeszczepów. Wsparcie merytoryczne znów zapewnił prof. Andrzej Chmura, Kierownik Katedry i Kliniki Chirurgii Ogólnej i Transplantacyjnej Szpitala Klinicznego im. Dzieciątka Jezus w Warszawie. Ambasadorem wydarzenia po raz kolejny został bokser Przemysław Saleta.